facebookBtn      twitter   LinkedInLogo-black rssBtn snemovnaBtn

Otevřený dopis primátorovi Olomouce

06 Prosinec 2011 Tisk PDF

Vážený pane primátore,

obracím se na Vás s řadou dotazů, které se týkají Výstaviště Flora. Znepokojuje mne, že se jeho rekonstrukce neustále odkládá. Rekonstrukce výstaviště měla začít již v srpnu. Dodnes ovšem nebyla řádně zahájena. Pokud má město zájem na rozvoji cestovního ruchu, mělo by podle mého názoru Floře, akciové společnosti se stoprocentní majetkovou účastí města, věnovat větší pozornost. Neustálé odkládání a zužování rozsahu rekonstrukce cestovnímu ruchu neprospívá.

Osobně necítím, že by město vyvíjelo dostatek energie na propagaci Flory. Podíváme-li se do zahraničí, například na propagaci výstavy impresionistů v Albertině ve Vídni, zjistíme, že snahy Olomouce o zviditelnění Flory jsou zanedbatelné . Můžeme se také podívat do historie Výstaviště Flora, kdy se na ní objevovaly významné osobnosti české scény, jako například Karel Gott, či Václav Neckář.

Flora skýtá mnoho příležitostí. Mezi výhody , na kterých město může stavět, patří dlouholetá tradice. První výstava proběhla 24. srpna 1958. Flora láká zájemce o zahradnictví a patrioty z kraje, obchodníky nejen z Čech, ale i Slovenska a Polska. Výstavy mají pozitivní dopad na ubytovací zařízení, kterých využívají ti, kteří se do Olomouce vydají. Dobrou pověst našeho krajského města lze taktéž stavět na mezinárodní účasti jiných států. To ostatně může opět přivést do Olomouce více turistů. Můžeme u nás vystavovat květy z Thajska, Holandska, Afriky nebo dalších exotických států. Flora může být místem pořádání i jiných akcí, než jen ryze zahradnických. Tento nastupující trend můžeme můžeme pozorovat již nyní. Flora poskytla prostory pro soutěž vína, vánoční trhy, či například výstavy knih.

Proto Vás, pane primátore, jménem občanů, kterým na Floře záleží, žádám o sdělení plánů a vizí města v souvislosti s rekonstrukcí. Konkrétně žádám:

  1. jasný harmonogram a rozsah oprav Výstaviště Flora;
  2. jasný plán rozvoje Flory v následujících letech a vize města ohledně Flory;
  3. prostředky, ze kterých se bude čerpat, plán výběrových řízení;
  4. marketingovou strategii Flory.

S pozdravem,

Lenka Andrýsová

 
Joomla SEO powered by JoomSEF